Menestystarinoita Ylä-Savosta

Instakuva juhlavuosi tapahtumatukihaku 2020 – rajattu.jpg

KAIKKI MUKAAN TEKEMÄÄN IISALMEN 130-VUOTISJUHLAA!

Kaupunki toivoo ehdotuksia monipuolisista matalan kynnyksen tapahtumista 
     

Ysaolaisten taitavasti remontoima koeasunto odottaa pian muuttavaa Jaanaa viihtyisäksi sisustettuna. .jpg

Iisalmen koeasunto on valmis ottamaan koeasukas-Jaanan vastaan

Poikkeuksellinen kevät ei ole onnistunut kampittamaan By Iisalmi –verkoston poikkeuksellista koeasumisen kampanjaa. Makkaralahdella on tehty koko kevään remonttia ja sisustustyötä, jotta Säästöpankkipalveluihin kesätöihin tuleva Jaana Kessel pääsisi muuttamaan viihtyisään kotiin heti kesäkuun alussa. Asunto näyttää toteen sekä yläsavolaisen vieraanvaraisuuden että Ylä-Savon ammattiopiston sloganin ”Antaa taidon näkyä” – Ysaon sisustusalan artesaaniopiskelijat ovat tehneet upeaa työtä. 
     

Joensuulainen oikeustieteilijä Jaana Kessel muuttaa kesätöihin ja koeasukkaaksi Iisalmeen. .jpg

Joensuulainen oikeustieteiden opiskelija koeasukkaaksi Iisalmeen - kesätyö kutsuu Säästöpankkipalveluihin.

Viime kesältä tuttu Iisalmen kaupungin ja By Iisalmi –verkoston koeasumisen kampanja herätti tänäkin vuonna runsaasti kiinnostusta. Alkuvuoden rekrytapahtumissa esitteet vietiin käsistä, ja kampanja puri myös digitaalisissa kanavissa. Hakijoita ilmoittautui yhteensä 32. Tulevan kesän koeasukkaaksi ja someviestijäksi valittiin joensuulainen oikeustieteiden opiskelija Jaana Kessel, jonka kesään tulee kuulumaan työskentely Säästöpankkipalveluissa. ​ 
     

Kättä päälle, kaupat tuli.jpg

Kättä päälle, kaupat tuli

Yritysten omistajanvaihdokset ovat usein hankalia ja ostajan löytyminen voi kestää pitkään. Tilitoimistokonkari Tuula Kauppinen ja nuori yrittäjä Miia Hynynen löysivät yhteisen sävelen alle kuukaudessa. 
     

Emme odota ihmeitä. Teemme niitä..JPG

Iisalmessa ei odoteta ihmeitä - niitä tehdään yhdessä.

Iisalmen kaupungin koordinoima, alueen yritysten ja oppilaitosten yhteinen By Iisalmi-brändityö on vienyt osaamisen paikasta kertovaa viestiä etenkin paluumuuttajakohderyhmälle tai muuten Iisalmen seudun työ- ja opiskelutarjonnan kannalta potentiaalisille henkilöille jo reilun parin vuoden ajan. Brändimarkkinointiin on kuulunut muun muassa videomarkkinointia digitaalisissa kanavissa, tapahtumamarkkinointia ja kotiseutulähettilyyteen ja paikallisten palvelujen suositteluun kannustavia kampanjoita. Tältä vuodelta eniten keskustelua on herättänyt Narinkkatorille suuntautunut seudun markkinointitempaus ja siihen liittynyt Jyri Paretskoin kirjoittama Rakkauskirje Iisalmesta poismuuttaneille. Myöhemmin kesällä lähettiin myös Rakkauskirje Iisalmen vapaa-ajanasukkaille. Tempauksilla saadaan heräteltyä myös valtakunnallisen median kiinnostusta, joten brändityöhön kuuluukin aktiivinen uutisointi alueen vetovoiman kannalta myönteisistä aiheista.