 |
Iisalmen kaupungin koordinoima, alueen yritysten ja oppilaitosten yhteinen By Iisalmi-brändityö on vienyt osaamisen paikasta kertovaa viestiä etenkin paluumuuttajakohderyhmälle tai muuten Iisalmen seudun työ- ja opiskelutarjonnan kannalta potentiaalisille henkilöille jo reilun parin vuoden ajan. Brändimarkkinointiin on kuulunut muun muassa videomarkkinointia digitaalisissa kanavissa, tapahtumamarkkinointia ja kotiseutulähettilyyteen ja paikallisten palvelujen suositteluun kannustavia kampanjoita. Tältä vuodelta eniten keskustelua on herättänyt Narinkkatorille suuntautunut seudun markkinointitempaus ja siihen liittynyt Jyri Paretskoin kirjoittama Rakkauskirje Iisalmesta poismuuttaneille. Myöhemmin kesällä lähettiin myös Rakkauskirje Iisalmen vapaa-ajanasukkaille. Tempauksilla saadaan heräteltyä myös valtakunnallisen median kiinnostusta, joten brändityöhön kuuluukin aktiivinen uutisointi alueen vetovoiman kannalta myönteisistä aiheista.
|